Black Friday – povestea !

04/11/2014
/ / /

Povestea asta nu e romaneasca. E de import, ca multe altele. Mai exact ea vine din USA si marcheaza ultima vineri din luna noiembrie, dupa Ziua Recunostintei.

A fost considerat un moment prielnic de catre comerciantii care deschideau sezonul de iarna in magazinele lor si doreau cumva sa atraga atentia clientilor. 

Dar istoria s-a scris cu mult mai devreme. Undeva in anii ’50 si nu avea nici o legatura cu marketingul, ci mai degraba cu RESURSELE UMANE. Se pare ca proprietarii de fabrici au ales aceasta denumire “Black Friday” ca emblema pentru protestul lor impotriva absenteismului muncitorilor de la locul de munca. Ma intreb acum de ce oare proprietarii de fabrici din Romania nu protesteaza impotriva absenteismului muncitorilor din fabricile lor?! Pentru ca este si % nu este deloc mic, pe alocuri depaseste 8-9%.Black Friday

Revenind la povestea despre ziua de vineri, care a devenit neagra in ochii multora si, citind mai departe, descoperim ca metafora “Black Friday” a fost utilizata si de catre politistii din Philadelphia, la inceputul anilor ’60, pentru a descrie atmosfera aglomerata din oras, generata de oamenii care mergeau la cumparaturi de sarbatori, peste care s-au suprapus fanii fotbalului sositi in oras pentru un meci traditional.

Preluat de presa, numele Black Friday nu a fost foarte agreat si au existat eforturi pentru a fi inlocuit cu “Vinerea Mare” insa fara succes. 

Au existat si alte explicatii asupra provenientei acestui termen, insa industria comerciala a eliminat orice idee negativa pe care a avut-o despre brandul Black Friday, mai ales in ultimii ani cand comerciantii se bat intre ei pentru a castiga atentia cumparatorilor. Si pentru asta au facut tot ceea ce le-a stat in putinta. Mai intai au intesat rafturile magazinelor cu marfuri, au trambitat in stanga si in dreapta despre asta, au dat promotii peste promotii, s-au trezit mai devreme pentru a deschide usa cumparatorilor, au considerat toate zilele din saptamana ca fiind vineri, etc.

Fenomenul a luat amploare de cand s-a inventat lumea cibernetica, de prin 2005, si odata cu ea accesul catre o noua cale de a cumpara, cea online. Aceasta metoda e preferata multora, mai ales a tinerilor care au indemanari nebanuite in manuirea computerelor. Evident ca e convenabil sa ai 1000 de magazine la tine acasa. Poti compara oferte, poti vedea cum arata produsul si te poti documenta in privinta caracteristicilor mai ceva ca intr-un magazin clasic. Prin urmare, o metoda usoara de a avea ceea ce iti doresti printr-un simplu click.

Urmarind in timp acest eveniment, am observat ca tot mai multi comercianti si prestatori de servicii imprumuta acest concept si din acest motiv paleta de bunuri si servicii oferite clientilor, la preturi foarte bune, s-a largit considerabil.

Imi place ideea pentru ca e altfel, e moderna si accesibila oricarui doritor. De ce sa nu poti avea sansa ca, macar o data pe an, sa poti cumpara un lucru sau un serviciu pe care ti l-ai dorit dar nu ti l-ai permis?! 

Si pentru ca vorba e vorba si fapta e fapta, in sprijinul tuturor celor care isi doresc sa aiba acces la serviciile Projob Romania, voi pune la bataie reduceri substantiale, in spiritul Black Friday. Mecanismul si promotiile efective vor fi anuntate din timp, atat pe site cat si in pagina de Facebook.

Deci?

 

1013 Total Views 2 Views Today

Post a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*