Vrei un salariu mai mare?

04/11/2014
/ /
in Blog
/

Pe oricine veti intreba daca isi doreste un salariu mai mare, veti obtine un singur raspuns si acela va fi: DA!

Putini dintre ei insa, au raspuns si la intrebarea fireasca ce urmeaza: Si ce ai facut pentru asta?

salariu

Oamenii se asteapta ca, prezenta lor zi de zi la munca, rezolvarea sarcinilor din fisa postului, acceptarea regulilor impuse in companie si respectul fata de sef, sa fie suficiente pentru a-i califica, fara echivoc, la o marire de salariu.

Ba chiar mai mult, am intalnit de-a lungul carierei mele, oameni frustrati ca aceasta mult asteptata marire nu mai venea, iar unii, chiar se gandeau serios sa plece intrucat se considerau nedreptatiti.

Cum functioneaza in realitate acest instrument de motivare “marirea de salariu”? Ce ar trebui sa faca un angajat pentru a-l determina pe seful sau sa-i majoreze leafa?

Raspunsul nu este chiar atat de simplu.

Marea majoritate a companiilor nu au o strategie de motivare a angajatilor! Desi fac mai mult sau mai putin lucruri in aceasta directie, ele sunt mai degraba intamplatoare si fara o viziune de consolidare a motivatiei angajatilor pe termen lung. De aici si multe probleme generate de fiecare gest al managerului care indrazneste totusi sa faca ceva. Pentru ca da! este foarte adevarat! cand vrei sa faci un bine… constati ca ai facut un rau… In cele mai multe dintre situatii, o marire de salariu, o prima sau un alt beneficiu acordat unuia dintre angajati, fara a avea la baza o politica transparenta si coerenta, va atrage imediat o mare frustrare pentru ceilalti angajati care vor reactiona negativ, in fel si chip.

Dar acesta este un subiect pe care il voi dezbate separat intr-un alt articol.

Aici imi doresc sa dau cateva ponturi celor care vor sa-si construiasca o strategie care sa atraga cresterea veniturilor salariale pe termen lung.

Stim cu totii ca, in conjuntura economica actuala, managerii sunt tot mai “prudenti” in a acorda stimulente salariale si chiar nu ii putem critica pentru asta. Trebuie insa sa facem tot ceea ce ne sta in putinta pentru a fi “in carti” in momentul in care vor exista resurse pentru astfel de investitii.

Solutiile pe care le recomand vor atrage atentia sefului asupra performantei profesionale si vor contribui in mod cert la intarirea convingerii lui ca meritati o astfel crestere.

Mai intai este nevoie de o schimbare de mentalitate. Daca nu ati inteles pana acum ca numarul de ore lucrate si faptul ca sunteti un angajat serios, nu mai sunt criterii suficiente pentru a atrage o marire de salariu, este timpul sa va ganditi si la alte lucruri ! Cu siguranta sunt cateva aspecte care va vor plasa in tabara castigatorilor. 

1) ATITUDINEA conteaza poate cel mai mult! In general in viata o atitudine pozitiva este cea care atrage beneficii. Cu atat mai mult intr-un job este nevoie de o atitudine corespunzatoare. Dar ce atitudine isi doreste seful sa aveti?! Nu va duceti sa-l intrebati pentru ca ii va fi foarte greu sa va raspunda. Cel mai bine este sa incercati sa aveti o atitudine PRO ! in tot ceea ce faceti. Inchideti pe NU intr-un sertar, pe veci. Fiti pozitiv si increzator ca puteti face lucruri si atunci cand cei de langa voi au pus armele jos. Nu va lasati coplesit de multimea de probleme sau de greutatea lor. Pastrati luminita de la capatul tunelului mereu aprinsa in mintea voastra!

2) SPONTANEITATEA, capacitatea voastra de a-i surprinde pe cei din jur si mai ales pe seful vostru, in mod placut. Nu trebuie sa va faceti costum de clovn, dar e nevoie sa fiti mereu pe faza si sa aveti in buzunar solutii originale si idei noi care sa aduca valoare adaugata. Stim ca toti pot veni cu solutii, insa cel care vine cu prima este mereu observat!

3) LOIALITATEA! Din pacate este din ce in ce mai rara! Sa nu credeti ca vechimea la locul de munca implica automat si un nivel inalt de loialitate! Stiu destui oameni care, desi au ani buni de cand lucreaza in companii, nu sunt loiali. Asa cum stiu si tineri zvapaiati, dar extrem de atasati atunci cand vine vorba despre job. Un angajat loial este cel care are respect fata de angajamentele luate, este onest si devotat, atat fata de companie cat si fata de ceilalti angajati ai ei. Nu poti sa spui ca esti un angajat loial cata vreme faci “parti pri-uri” sau iti sabotezi colegii din diferite motive.

4) SENSIBILITATEA fata de clienti. Multi dintre angajati considera ca “fraieritul” clientilor este demn de apreciere. Ori, pe termen lung, aceasta abordare atrage sabotarea firmei. Clientii vor gasi alte solutii si rand pe rand vor pleca! A fi sensibil la nevoile clientilor si la asteptarile lor, e mare lucru. Invatati sa aplicati strategia win-win. E mult mai sanatoasa si va aduce beneficii de imagine, nu doar castiguri materiale pentru companie.

5) LEADERSHIP-ul. Nu trebuie sa fiti sef ca sa va manifestati aceasta trasatura. Ea se transpune si prin capacitatea de a mobiliza pe cei din jur astfel incat sa aiba o atitudine corecta si productiva cu ajutorul careia sa se pot atinge rezultatele dorite. Fiti mereu un exemplu pentru cei din jur.

6) CONSECVENTA. Este eliminatorie si cea mai importanta! Oricine vrea, poate fi pentru cinci minute asa cum am spus mai sus. Dar nu este destul. Trebuie sa fiti asa MEREU ! Un angajat valoros se judeca dupa suma de comportamente si atitudini corecte care raman in memorie. Oricat de greu va fi intr-o perioada sau alta, un manager va ramane si el loial unor angajati, doar ca va fi asa pentru cei care, de-a lungul timpului, au demostrat in mod constant ca merita atentia. Iar recompensele, materiale sau nemateriale, vor veni.

Despre momentul potrivit si despre cum sa negociezi cu seful tau marirea de salariu, voi scrie intr-un articol viitor.

 

 

 

 

 

 

970 Total Views 2 Views Today

Post a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*